Pod pojmem inbound marketing je označován soubor aktivit, jejichž cílem je přivést návštěvníka, z něhož se posléze stane spokojený zákazník.

 Inbound marketing vytváří zajímavý a užitečný obsah webu, a přitahuje tak pozornost návštěvníků.

Podstata inbound marketingu

Inbound marketing nevede cíleně reklamní sdělení směrem k zákazníkům, jako je tomu v případě TV reklamy, billboardů nebo webových bannerů. Inbound marketing naopak vytváří zajímavý a užitečný obsah, a tak získává pozornost návštěvníků a přivádí je tímto na svůj web. 

Hlavní součásti inbound marketingu

  • obsahový marketing
  • vyhledávače a optimalizace webu
  • sociální sítě
  • public relations
  • newslettery (email marketing)
  • péče o zákazníky

Obsahový marketing

Základem inbound marketingu je tvorba užitečného obsahu. Podstatou obsahového marketingu je vytváření a publikování kvalitního obsahu za účelem získání zákazníků. Může jít například o aktuality, návody, videa nebo obrázky.

Vyhledávače

V inbound marketingu hrají důležitou roli také vyhledávače. Web společnosti by měl být optimalizován tak, aby byl ve vyhledávačích dobře dohledatelný.

Sociální sítě

V současné době se inbound marketing neobejde bez sociálních sítí. K těm předním patří například Facebook či Twitter. Právě na sociálních sítích se firma může soustředit na kampaně pro šíření obsahu a získávání fanoušků.

Public relations

Public relations představuje komunikaci a vytváření vztahů, které směřují jak dovnitř firmy, tak se orientují na veřejnost. Public relations, jejíž podstatnou činností je publicita, se často přezdívá „vztahy s veřejností“.

Public relations a veřejnost

Public relations se tedy orientuje jak dovnitř konkrétní firmy, tak směrem k veřejnosti. V druhém případě má za cíl poznat a ovlivňovat veřejné mínění, získat porozumění veřejnosti a vybudovat dobré jméno a pozitivní obraz firmy v očích veřejnosti.

Jedním z hlavním cílů public relations je dosáhnout pozitivní publicity a mediální odezvy, a to umístěním (tiskové) zprávy v médiích.

Newslettery

Firemní zpravodaj neboli newsletter bývá mylně zaměňován za určitou formu reklamy. Jde spíš o součást e-mail marketingu. Primárním cílem je newsletteru je přitom budovat vztahy se zákazníkem, nabízet řešení problémů, přinášet informace o firmě, vytvářet stabilitu značky, anebo budovat důvěryhodnost firmy.

Péče o zákazníky

Součástí inbound marketingu je péče o zákazníky a s tím související pasivní telemarketing. V rámci pasivního telemarketingu přitom zaměstnanci firmy reagují na telefonáty svých zákazníků.

Tyto příchozí hovory se týkají zjištění dalších informací, sdělení stížností či provedení objednávky, odpovídají vyškolení operátoři.

Výhody pasivního telemarketingu

  • Rychlá, flexibilní, jednoduchá komunikace.
  • Komunikace, která je možná prakticky odkudkoli.
  • Rychlé sdělení i získání odpovědi.

Call centra

Pasivní marketing probíhá nejčastěji v call centrech, kde operátoři vyřizují jak telefonické hovory, tak e-maily, faxy nebo dopisy. Call centra tedy slouží i jako centra zákaznické podpory (zákaznická centra), kde se vyřizují objednávky, reklamace nebo nejrůznější dotazy.

Tip: Zkuste reklamu přes články na tématických webech. Např. v systému Placla.cz

Další články z rubriky

Štítky: , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>