V online světě je jako imprese chápáno zobrazení internetové reklamy. K zobrazení (impresi) internetové reklamy se vztahuje CPT, což je cena internetové reklamy za tisíc zobrazení (impresí), a také PPV neboli platba za zhlédnutí, jejíž podstatou je, že inzerent platí za každé zobrazení (impresi) své webové reklamy.

Imprese je jedno zobrazení webové reklamy.

Co je imprese

Imprese je jedno zobrazení webové reklamy (nejčastěji banneru). IT odborníci impresi definují jako odeslání banneru poté, co reklamní systém obdržel požadavek příslušného serveru.

Zobrazení banneru

Imprese neboli zobrazení banneru se ovšem může objevit i mimo viditelnou část webové stránky. Návštěvník webu může dokonce tento banner ignorovat podle principů bannerové slepoty.

Co je bannerová slepota

Návštěvníci webu často reklamu zobrazenou na svých oblíbených stránkách prostě ignorují. V tomto případě mluvíme o bannerové slepotě. Uživatelé přitom reklamní sdělení přehlížejí zpravidla na těch místech webu, kde jej očekávají a automaticky mu pak nevěnují pozornost.

Možnosti imprese

Pokud zadavatel webové reklamy bude platit za každou impresi, měl by znát všechny možnosti umístění banneru odkazujícího na danou společnost či produkty:

  • LeadearBoard – banner ve formě pruhu, jenž je umístěný nahoře v záhlaví webové stránky,
  • skyscraper – banner jako pruh umístněný po straně webové stránky,
  • reklama se může načíst také přes celou webovou stránku, a to ve chvíli, kdy uživatel na tento web vstoupí.

Forma banneru

Firma, která si platí za internetovou reklamu, by měla počítat s tím, že v současnosti už odzvonilo bannerům se statickými obrázky. Pro návštěvníky webových stránek jsou atraktivnější animované bannery (ve formátu Flash) nebo videobannery.

CPT

S impresí souvisí i CPT neboli cena za tisíc zobrazení. Jde o jednotku, ve které se udávají ceny internetové reklamy v rámci PPV (pay per view –  platba za zhlédnutí). Podstatou PPV (platby za zhlédnutí) je to, že inzerent platí za každé zobrazení (impresi) své webové reklamy (nejčastěji banneru).

Cena PPV se udává v ceně za tisíc zobrazení, tedy v CPT (cost per thousand/ cena za tisíc zobrazení).

Cena CPT

V jakých finančních částkách se CPT (cost per thousand/ cena za tisíc zobrazení) zpravidla pohybuje? Pokud si v rámci internetové reklamy necháte na určité webové stránky umístit váš firemní banner, na dobře cíleném webu zaplatíte od 20 Kč do 600 Kč, na špatně cíleném webu to však bude pouze 10 Kč a méně.

Faktory ovlivňující výši CPT

Jaké faktory výši CPT nejčastěji ovlivňují? Jsou to:

  • Návštěvnost webových stránek,
  • velikost a umístění reklamy,
  • časový úsek, kdy je reklama zobrazena.

Kde CPT ještě nachází uplatnění

CPT (cost per thousand/ cena za tisíc zobrazení) ovšem nenachází uplatnění pouze v rámci internetové reklamy. Používá se rovněž jednotka ceny reklamy, jež je uveřejněná v tisku, rádiu či televizi. V tomto případě CPT znamená cenu za tisíc oslovených čtenářů, posluchačů či diváků.

Tip: Zkuste reklamu přes články na tématických webech. Např. v systému Placla.cz

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>